joi, 1 octombrie 2009

Mimetismul emotional si roata de rezerva


In ciuda titlului nu mi-am propus sa discut despre tehnica schimbarii rotii de rezerva a masinii ci despre cu totul alta 'tehnica'...de abordare a unei relatii...ei bine da..!O sa va intrebati poate de unde "roata de rezerva"..o sa va explic:probabil ati intalnit in viata sau ati interactionat sau ati avut relatii cu diverse persoane printre care exista si o tipologie mai aparte(sau ma rog...mai perversa) a celor capabili de mimetism emotional; ce inseamna asta? de exemplu acest tip de persoana in raporturile pe care le au cu cei din jur, dar mai ales in relatiile intime cu cineva sunt capabili de a mima emotiile celuilat astfel incat partenerul poate avea iluzia ca celalalt ii raspunde pe masura sentimentelor manifestate, adica daca eu sunt dragalasa, calda, iubitoare, subiectul in cauza e capabil sa 'imprumute' sentimentele mele astfel incat pare ca mi le-ar impartasi...cand de fapt nu e decat o iluzie. Acest lucru se intampla pt ca acest gen de persoane sunt capabile sa traiasca 'in realitatea lor virtuala', adica daca cineva vrea sa aiba langa el/ea partenerul sau ideal si nu il are atunci e capabil sa convietuiesca multumitor si util(maximizandu-si fericirea..) cu aproape orice partener, avand in minte 'modelul ideal', si mimand manifestarile emotionale ale celuilalt, multumindu-se pe moment cu ceea ce are (un surogat) in asteptarea aparitiei miraculoase a partenerului ideal. Acest tip de oameni sunt fericiti oarecum in nefericirea lor, dar ce se intampla cu partenerul 'mimat'..nu stiu ce se intampla cu altii, eu personal am intalnit un astfel de om si e bine ca am invatat sa descopar, pt a putea evita din start acest fel de indivizi care probabil nu fac rau intentionat...fiind doar niste oportunisti paraziti sentimentali ce profita de naivitatea gazdei.Acest gen de oameni sunt de fapt 'morti vii' pentru ca ei nu sunt capabili de sentimente autentice, probabil cauza fiind traume emotionale din copilarie in care ceva s-a rupt in circuitul emotional, atunci pentru a incerca sa simta cat de cat au nevoie de stimuli supraliminari, mimeaza, modifica realitatea astfel incat sa simta putina fericire...trist....dar adevarat...eu ii compatimesc dar am invatat ca trebuie sa-i evit.
Aceasta persoana pe care eu am intalnit-o, pe langa tentativele de manipulare sentimentala, in momentul ruperii relatiei adopta tactica 'rotii de rezerva' adica incearca sa mentina legatura astfel incat daca la un moment dat va ramane 'in pana' sa aiba o rezerva...avand si cinismul de a spune ca 'meriti a fi roata sa de rezerva' pt ca in alte relatii nu s-ar fi intors...ha ha..cata supraestimare de sine..absolut nejustificata la o astfel de persoana!
Concluzia? 1-Invatati sa identificati oameni de felul asta iar daca nu va pricepti ascultati sfaturile celor din jur cand incearca sa va avertizeze...pe principiul daca unul iti spune ca esti beat...te poti indoi...daca mai multi iti spun ca esti beat..du-te si te culca!
2- Nu lasati pe nimeni sa va foloseasca drept roata de rezerva,oricine ar fi!
Sa fiti fericiti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu